ip core

راه اندازی USB FX3 Cypress

اینترفیس USB به دلیل انعطاف پذیری بالا و سرعت بالا، به همراه امکان انتقال توان و در دسترس بودن، همواره به عنوان یک گزینه برای برقراری ارتباط بین سخت افزار و کامپیوتر بوده است.

استفاده از USB3.0 با افزودن دو جفت سیم اضافه به استاندارد USB2.0 معرفی شد و سرعت انتقال دو طرفه (برخلاف USB2.0 که یکطرفه بود) تا 5GB/s را فراهم می کند. انتقال توان از 2.5W به 7W افزایش یافته است.

شرکت Cypress که در گذشته تراشه FX2 را برای ارتباط تراشه ها مختلف با کامپیوتر فراهم کرده بود، اکنون تراشه FX3 را برای USB3.0 معرفی کرده است.

شماتیک ad9517-4

راه اندازی AD9517

AD9517 امکان تولید کلاک های متعدد از کلاک ورودی برای تامین کلاک تراشه های مختلف روی برد را فراهم می کند. این تراشه دارای VCO (اسیلاتور کنترل با ولتاژ) و PLL(حلقه قفل فاز)  داخلی است. فرکانس VCO قابل تنظیم بین 1.45GHz تا 1.8GHz است. امکان تولید کلاک خروجی تا فرکانس 1.6GHz روی پایه های LVPECL و تا 800MHz روی پایه های LVCOM خروجی را وجود دارد. راه اندازی تراشه AD9517-4 به وسیله رجیسترهای داخلی تراشه و از طریق ارتباط سریال SPI بین تراشه و FPGA قابل انجام است. لیست کامل این رجیستر ها و نحوه عملکرد هر کدام در دیتاشیت آی سی بطور کامل توضیح داده شده است. شرکت Analog Devices به منظور سهولت در راه اندازی تراشه، نرم افزاری برای برد Evaluation آن ارائه کرده